De verklaring is eenvoudig: deze Olympische Spelen vinden plaats in Tokio en Japan is het land waar het merk de meeste exemplaren van zijn berline op waterstof hoopt te verkopen. Ter gelegenheid van de Spelen zal de visibiliteit natuurlijk optimaal zijn.
Concreet heeft de constructeur deze astronomische som gestort op de rekening van het internationaal olympisch comité om de rechten op het logo van het evenement wereldwijd te kunnen gebruiken voor zijn producten. Deze overeenkomst gaat onmiddellijk in en loopt tot 2024. Toyota kan zo van zijn statuut van commercieel partner ook gebruik maken tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 die in Zuid-Korea plaatsvinden. Van een topdeal gesproken!
De dag van de ondertekening van het akkoord verklaarde Akio Toyoda, de grote baas van Toyota: “Deze olympische samenwerking levert het ideale platform om de hele wereld onze technologie voor toekomstige mobiliteit te tonen.” Het comité zal dit zeker niet tegenspreken… Dit verhaal wordt zelfs vrij concreet met de geleidelijke opening van 35 waterstoftankstations in Tokio tegen 2020.
En denkt u dat de ondertekening van zo’n cheque de Miraï zal doen verkopen?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be