Voor prestigemerken is een SUV in het gamma eigenlijk een noodzaak geworden om de verkoop op peil te houden. Zelfs Ferrari is onlangs gezwicht met de Purosangue, een auto die totaal niet overeenkomt met de oorspronkelijke filosofie van het merk, maar toch in alle opzichten een succes blijkt.
Verde Dora
Commercieel gezien is de Purosangue een schot in de roos: de productie is voor enkele jaren uitverkocht. Naast de bevoorrechte klanten die het ‘privilege’ kregen om er een te bestellen, heeft ook Piero Ferrari, zoon van Il Commendatore en vicepresident van het merk, een exemplaar samengesteld als bedrijfswagen. Omdat hij geen doorsnee klant is, koos hij ervoor zijn Purosangue te personaliseren. De auto is gespoten in Verde Dora, dezelfde kleur die Enzo Ferrari koos voor zijn 400 Superamerica in 1962.
Advertentie – lees hieronder verder
Uniek
Dankzij het Tailor Made-programma van het merk kon Piero Ferrari opteren voor een dak in carbon en een bruin lederen interieur. Het resultaat is op zijn minst origineel en zorgt ervoor dat de zoon van Enzo Ferrari niet in dezelfde Purosangue rijdt als iedereen. De 400 Superamerica van Il Commendatore bestaat trouwens nog altijd en verblijft in een museum in Florida.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be