Automarkt

Hoe het komt dat Ferrari ondanks de coronacrisis net méér verkoopt

Terwijl de meeste autofabrikanten het afgelopen jaar minder nieuwe wagens hebben verkocht, deed Ferrari exact het omgekeerde. De vraag is hoe dit komt.

Maxime Hérion Maxime Hérion | Gepubliceerd op 21 feb. 2021 | Leestijd: 2 min

In 2020 steeg de verkoop van Ferrari-modellen met 9% tot 4.196 verkochte nieuwe auto’s, een record in de geschiedenis van het bedrijf. Volgens consultant Jato Dynamics is dit succes, dat vooral in Europa opvalt, gedeeltelijk toe te schrijven aan het feit dat 305 miljardairs in ons continent hun fortuin vorig jaar opnieuw hebben zien verhogen en dat Ferrari nu eenmaal een symbool van rijkdom bij uitstek is. In de VS zit het merk trouwens eveneens in de lift, met 14% meer verkopen in het laatste kwartaal van vorig jaar.

Nieuwe normen

Jato Dynamics haalt ook het ultrasterke imago van Ferrari aan, en diens strategie om te anticiperen op de nieuwe milieunormen. Daarnaast wordt er gesproken over een sterke modellenstrategie die verschilt van regio tot regio. Zo zijn de SF90 Stradale en de Roma vooral voor Europa bedoeld.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon