Auto-industrie

Hoe het komt dat Ferrari ondanks de coronacrisis net méér verkoopt

Geschreven door Maxime Hérion | 21/02/2021

Terwijl de meeste autofabrikanten het afgelopen jaar minder nieuwe wagens hebben verkocht, deed Ferrari exact het omgekeerde. De vraag is hoe dit komt.

In 2020 steeg de verkoop van Ferrari-modellen met 9% tot 4.196 verkochte nieuwe auto’s, een record in de geschiedenis van het bedrijf. Volgens consultant Jato Dynamics is dit succes, dat vooral in Europa opvalt, gedeeltelijk toe te schrijven aan het feit dat 305 miljardairs in ons continent hun fortuin vorig jaar opnieuw hebben zien verhogen en dat Ferrari nu eenmaal een symbool van rijkdom bij uitstek is. In de VS zit het merk trouwens eveneens in de lift, met 14% meer verkopen in het laatste kwartaal van vorig jaar.

Nieuwe normen

Jato Dynamics haalt ook het ultrasterke imago van Ferrari aan, en diens . Daarnaast wordt er gesproken over een sterke modellenstrategie die verschilt van regio tot regio. Zo zijn de en de vooral voor Europa bedoeld.

Trefwoorden

Lees ook