De Formule E is het eerste kampioenschap waarbij niet langer verbrandingsmotoren worden ingezet, de bolides worden aangedreven door elektromotoren. Er is een link met Kinetik, een groep investeerders die inzetten op nieuwe technologieën. Zij gaan een race organiseren zonder piloten.
Tien teams mogen telkens twee identieke voertuigen op de startgrid zetten. Het enige verschil zijn de algoritmes en de artificiële intelligentie waarmee de voertuigen autonoom over het circuit kunnen rijden.
Denkt u dat dergelijk races het in de toekomst zullen halen van klassieke races?
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief