Volgens tal van twitteraars heeft het kind geen banaan vast, maar wordt een mannelijk lid gesymboliseerd. Compleet verkeerd natuurlijk, moest dat effectief de gedachte erachter geweest zijn. Anderen hekelen het feit dat een kind werd ingezet om promotie te maken voor een supersnelle break, een moordwapen als het ware.
Wat het ook zij, Audi’s community manager zag zich genoodzaakt om te reageren op de hetze omtrent deze “ongepaste” reclame voor de RS4 Avant en deed dat met “welgemeende excuses”, zoals je hieronder kan lezen (vertaald vanuit het Engels):
“We hebben de boodschap begrepen en willen alles even op een rijtje zetten. Wij geven om kinderen. De Audi RS 4 is een gezinsauto met meer dan dertig hulpsystemen voor de bestuurder, waaronder een noodstopsysteem. Daarom hebben we er een campagne met verschillende familieleden rond gebouwd. We hoopten de boodschap te kunnen overbrengen dat het zelfs voor de zwakste verkeersdeelnemers mogelijk is om ontspannen te leunen op de RS-technologie. Dat was een vergissing! Het was nooit Audi’s bedoeling van om iemands gevoelens te kwetsen. We verontschuldigen ons oprecht voor dit ongevoelige beeld en zorgen ervoor dat het in de toekomst niet meer wordt gebruikt. We zullen ook onmiddellijk intern onderzoeken hoe deze campagne tot stand is gekomen en of de controlemechanismen in dit geval hebben gefaald.”
Lets your heart beat faster – in every aspect. #AudiRS4 pic.twitter.com/14XaKhlRVL
— AudiOfficial (@AudiOfficial) August 2, 2020
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be