Onlangs gingen video’s viraal op sociale media waarin, amper een paar dagen van elkaar, twee Ferrari F40-crashes te zien waren. De eerste in Engeland, waar de auto op zijn zijkant belandde, en de tweede nabij Monaco, waar de wagen van piloot Lando Norris tegen een vangrail knalde. Beide auto’s liepen zware schade op, met geschatte reparatiekosten van enkele honderdduizenden euro’s.

Verbeterde prestaties
Met 478 pk op de achterwielen, een brutale turborespons en geen rijhulpsystemen, is de Ferrari F40 berucht om zijn uitdagende rijgedrag - vooral op nat wegdek. Zodra hij grip verliest, is corrigeren bijna onmogelijk. Het Italiaanse Officine Fioravanti heeft dit probleem aangepakt en ontwikkelde een reeks verbeteringen, gebundeld in het Alte Prestazioni-pakket, om de legendarische supercar veiliger en beter beheersbaar te maken.

Advertentie – lees hieronder verder
Modern zonder overdrijven
Het pakket omvat verstelbare Öhlins TTX 36-vering en koolstofkeramische Brembo-remmen, ontwikkeld door de Italiaanse specialist. Daarnaast krijgt de F40 ABS, een herkalibreerd stuurhuis en hydraulische stuurbekrachtiging voor betere controle. Voor een extra visuele upgrade zijn vooraan 18-duimvelgen en achteraan 19-duimvelgen beschikbaar, die naar keuze kunnen worden uitgerust met Pirelli P Zero of Michelin Cup 2-banden voor maximale grip.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be