Vorig jaar lanceerde KAMManufaktur uit Boedapest een restomod op basis van een weinig bekend Porsche-model: de 912. Deze ‘kleine’ instap-911 had een luchtgekoelde viercilinder boxermotor met een bescheiden vermogen van 90 pk. Van het origineel blijft weinig over, want KAMM ontwikkelde een nieuw koetswerk met onderdelen uit koolstofvezel. De restomod weegt slechts 750 kg en wordt aangedreven door een 2.0 met 185 pk. Die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Er is ook een sperdifferentieel toegevoegd.
50 kg zwaarder
KAMM maakt nu ook een Targa-versie van deze restomod, in de stijl van de eerste modellen met die naam, die geen achterruit hadden. Deze cabrioversie weegt slechts 50 kg meer dan de coupé en heeft dezelfde aandrijflijn en speciaal door KAMM gemaakte koetswerkpanelen. De voorgestelde auto is gebaseerd op een 912 Targa uit 1968. Hij behoudt zijn verwijderbare achterruit, waardoor hij in open configuratie sterk lijkt op een klassieke cabriolet.
Advertentie – lees hieronder verder
Verzorgd uiterlijk
Het koetswerk in de kleur tangerine contrasteert met de kuipzetels (gemaakt uit carbon) die bekleed zijn met tabakskleurig leder en Pasha-stof met opartmotiefjes. Het interieur werd verder verfijnd, maar de vintage uitstraling bleef behouden. KAMM heeft ook een bagagedrager ontwikkeld die rust op het voorruitframe en de rolbeugel. Handig om een surfplank mee te nemen. De prijs van deze creatie is navenant: 395.000 euro. Voor dat bedrag mag je de auto wel helemaal naar wens configureren.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be