1. Wit blad
Anders dan gewoonlijk bij BMW M, werd de Concept XM niet ontwikkeld op basis van een bestaande BMW. Het gaat om het eerste model dat helemaal zelf bedacht werd door Motorsport sinds de M1 (1978-1981). Een grote première in de geschiedenis van de sportieve afdeling van BMW: het is een V8 plug-in hybride, goed voor 750 pk en 1.000 Nm. Tot nu toe werden alleen M-modellen met verbrandingsmotor gebouwd.
2. 3D
Advertentie – lees hieronder verder
De Concept XM kreeg een opvallend design, zowel vanbuiten als vanbinnen. Hij heeft enkele verborgen pareltjes, zoals de dakhemel in de vorm van een prisma in 3D met indirecte verlichting. We houden ook van het vintage bruin leder van de zetels, dat voor een ongelooflijke uitstraling zorgt zoals in een oude auto.
3. Luxe alom
In tegenstelling tot de BMW M-modellen die doorgaans zeer sportief zijn, zal de Concept XM binnenkort leiden tot een seriemodel dat meer gericht is op comfort en luxe. Al zullen zeker ook uitzonderlijke prestaties van de partij zijn.
4. Nieuw gezicht
In het persdossier van de Concept XM staat: “Op de BMW Concept XM is voor het eerst het nieuwe, progressieve frontdesign van onze toekomstige luxemodellen te zien. De slanke, iconische dagrijlichten en de opvallende randverlichting van de grille zijn de voornaamste blikvangers.” De BMW-nieren zijn er in ieder geval niet kleiner op geworden, verre van zelfs.
5. Beperkte autonomie
Het lijkt misschien verbazingwekkend, maar deze conceptauto heeft maar een kleine autonomie in de uitstootvrije modus. Met een elektrisch rijbereik van tachtig kilometer toont BMW zich niet echt ambitieus, terwijl Mercedes vandaag al ruim honderd kilometer kan aanbieden op diverse plug-in hybride modellen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be