Het is een neo-retro project, vergelijkbaar met de Fiat 500 of de Mini. Het blijft echter trouw aan de karakteristieken van zijn voorganger en dat merk je aan de lange motorkap, de verticale achterklep en de ronde koplampen. Destijds was de 4L de pionier van de achterklep bij Renault. Deze concept breekt met de klassieke stadswagentjes die we van de jaren zestig tot de jaren ’80 te zien kregen en wil vandaag vooral een trendy stadswagen worden. Op die manier zou hij best kunnen concurreren met pakweg een DS3 !
De ReFour zou gebruik maken van gekleurde thermoplast-panelen. Op die manier kan men het gewicht reduceren, roest voorkomen en arbeidsintensief lakwerk elimineren. Het onderstel is van aluminium en met de thermoplast koetswerkpanelen brengt men andermaal een hommage aan het multifunctionele karakter van de 4L. Er zou immers perfect een crossover- of een break afgeleide kunnen volgen.
Dit studiemodel bestaat louter virtueel aan de hand van enkele digitale beelden. Het vraagstuk motorisaties is niet aan de orde. Mocht deze hedendaagse 4L variante ooit het productiestadium halen, zal hij over veel krachtiger motoren beschikken dan zijn voorganger die het met iets meer dan 30 pk moest stellen.
Vindt u dat Renault een hedendaagse versie van de 4L moet lanceren ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be