We weten nu al dat deze CC langer zal zijn dan het actuele model en hij zal ook voorzien zijn van een achterklep in plaats van het conventionele kofferdeksel dat we vandaag kennen. Het glasoppervlak wordt ook kleiner en de wagen is slechts 1,41 m hoog. Met dergelijke proporties ziet hij er uit als een vijfdeurs coupé die eerder aansluit bij de A5 Sportback en de BMW 4-Reeks Gran Coupé.
Het interieur biedt comfortabel plaats aan vier inzittenden en hun bagage. Volkswagen geeft aan dat de koffer 480 liter slikt. Vergeleken met de huidige Passat is het interieur erg opgeruimd want het grootste gedeelte van de knopjes en de bedieningsorganen verhuisde naar een aanraakscherm van 10,1 inch of naar andere aanraakvlakken.
Onder de motorkap vinden we een plug-in hybride aandrijflijn die een 3.0 V6 TSI van 299 pk combineert met twee elektromotoren. Het systeemvermogen bedraagt 380 pk en de wagen heeft een elektrische autonomie van 50 km. Het normverbruik volgens de “bijzonder gunstige” meetcyclus bedraagt slechts 2 l per 100 km.
Vindt u dit studiemodel de voorbode van een meer charismatische CC ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be