Extreem hoog in toeren
Net als de T.50 laat de GMA T.33 zich voortstuwen door een V12 met ‘amper’ 3,9 liter cilinderinhoud die door de Briste specialist Cosworth werd ontwikkeld. Ondanks zijn atmosferische karakter (zonder turbo of compressor…) tekent het blok voor 615 pk aan vermogen, terwijl het beschikbare koppel beperkt blijft tot ‘maar’ 415 Nm. Te weinig? Weet dan dat de twaalfcilinder piekt bij 11.100 omwentelingen per minuut; weliswaar 400 tr/min minder dan de T.50, maar nog steeds indrukwekkend voor een productiewagen.
Relatief veel kofferruimte
Zoals hierboven aangehaald, moet dit een supersportwagen voor elke dag van de week voorstellen. Daar hoort natuurlijk een minimum aan kofferruimte bij. GMA (voor Gordon Murray Automotive) claimt dat de drie bagageruimtes samen 280 liter beschikbaar volume bieden, evenveel als de VW Golf 8 in zijn normale configuratie (zonder de achterbank platgegooid).
Advertentie – lees hieronder verder
Analoge pret
Het interieur van de T.33 is eerder sober en in zekere zin zelfs ouderwets, want de bediening is, tot grote vreugde van puristen, analoog. Veel knoppen zijn er echter niet, en ze zijn roterend. De T.33 gaat weliswaar nog steeds met zijn tijd mee door onder andere over Apple CarPlay en Android Auto-connectiviteit te beschikken. Ook interessant: tal van de bedieningselementen zijn van massief aluminium.
Manueel of automaat
Nog een ‘traditioneel’ aspect van de T.33 is dat hij desgewenst met een manuele zesbak wordt geleverd. Voor wie hem liever zelf laat schakelen, wat natuurlijk efficiënter is, voorziet GMA een gerobotiseerde transmissie.
Puur design
Hypermodern is de uitgekiende aerodynamica van de T.33, die de lucht onder de wagen door laat stromen en naar buiten begeleidt via diffusers achteraan. Het gevolg daarvan is dat deze Britse sporter geen nood heeft aan opvallende spoilers. Een grote turbine op zijn poep, heeft hij in tegenstelling tot de T.50 evenmin nodig.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be