Uiteraard haalt de 488 Pista veel van zijn DNA uit de autosport. De stroomlijn en de dynamische afstelling zijn trouwens rechtstreeks afgeleid van de twee raceversies 488 GTE en 488 Challenge.
De Pista is 90 kilo lichter dan de klassieke 488, onder meer dankzij afgeslankte versies van de uitlaatlijn en het vliegwiel op de krukas, titanium drijfstangen en de koolstofvezel luchtfilter van de Challenge-versie. Daardoor weegt hij leeg nog maar 1.280 kilo.
De V8-biturbo ondergaat een forse pepkuur en wint 50 pk, zodat hij voortaan piekt op 720 pk. Daarmee kan hij pittige prestaties beloven, terwijl hij bovendien een aantal specifieke elementen krijgt om zijn rijgedrag te verfijnen, zoals het S-Duct, dat recht uit het Formule 1 komt.
Heel die cavalerie wordt op de grond losgelaten via speciaal ontwikkelde Michelin-banden rond 20-duimvelgen, als optie uitgevoerd in koolstofvezel. 2,85 seconden volstaan om van 0 naar 100 km/h te sprinten, terwijl de topsnelheid op 340 km/h ligt.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be