Veel liefhebbers zien de Emira als de laatste ‘echte Lotus’ ontworpen en geproduceerd in het Verenigd Koninkrijk. Hij heeft zijn laatste woord nog niet gezegd. De viercilinderversie met een 2.0 Mercedes-AMG-motor ziet zijn vermogen licht toenemen van 360 naar 400 pk. Het koppel stijgt met 40 Nm en haalt nu 480 Nm. Deze versie wordt omgedoopt tot Turbo SE (een ‘historische’ naam die vroeger gebruikt werd voor de Esprit) en accelereert nu in 4 seconden van 0 naar 100 km/u, tegenover 4,3 seconden voorheen.
.jpg?width=840)
Rijke uitrusting
De Emira Turbo SE, uitgerust met een achttrapsautomaat met dubbele koppeling, kan een topsnelheid van 291 km/u halen. De standaarduitrusting is zeer uitgebreid met geventileerde schijfremmen, 20-duimsvelgen, een Alcantara-hemelbekleding, zwarte uitlaatsierstukken, rode remklauwen en specifieke badges. De basisprijs van de Emira SE bedraagt 111.670 euro.

Advertentie – lees hieronder verder
V6 blijft beschikbaar
De Emira V6, voorzien van een 3.5 V6-turbobenzine van Toyota, levert 400 pk en een koppel van 420 Nm. Deze versie blijft in het gamma naast de Turbo SE en maakt de Emira een zeldzaamheid op de markt nu andere modellen met middenmotor zoals de Alpine A110 en de Porsche 718 Cayman stilaan het einde van hun levenscyclus naderen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be