De eerste Range Rover, gelanceerd in 1970, drukte zijn stempel op de geschiedenis van de terreinwagen door zijn veelzijdigheid. Het was inderdaad de eerste in zijn soort die zich even goed thuis voelde in de woestijn of het hooggebergte als in de straten van Londen. Het was ook de eerste niet-utilitaire voertuig van Land Rover, dat later een merk binnen het merk met een eigen modellenlijn zou worden.
Advertentie – lees hieronder verder
De Range Rover I bleef tot 1996 in productie en wordt vandaag aanbeden door verzamelaars die verzot zijn op de onnavolgbare styling in combinatie met het ruime interieur, even luxueus als dat van premiumberlines.
Nautisch universum
Lunaz spitst zich dus toe op het elektrisch maken van oldtimers. De Britse firma, die ex-profvoetballer David Beckham onder zijn investeerders telt, heeft zopas twee herziene versies van de legendarische 4×4 gepresenteerd, allebei cabrio’s en speciaal gebouwd op verzoek van rijke klanten.
De eerste, op basis van de 3-deursversie, zou zich helemaal thuis zou moeten voelen op mooie stranden. Om meerdere personen comfortabel te kunnen vervoeren, werd het achterste gedeelte gewijzigd met de toevoeging van twee tegenover elkaar geplaatste zitbanken en dat alles in een universum vergelijkbaar met dat van luxejachten, compleet met een prachtige houten vloer en lichtblauwe lederen bekleding. Er kunnen 8 passagiers mee worden vervoerd.
Grenzeloos
Nummer twee kwam er op basis van een Range met het lange onderstel (5-deurs) en is ‘gewijd aan het vervoer van personen aan de Rivièra’. Deze variant kreeg eveneens een luxueuze behandeling met een volledig nieuw ontworpen interieur, een audiosysteem van topkwaliteit en zelfs een koelkast om champagne koud te houden.
Over het motorische aspect wordt voorlopig bitter weinig informatie verschaft. Het enige dat we met zekerheid weten, is dat twee elektromotoren een gecombineerd vermogen en koppel van respectievelijk 365 pk 609 Nm leveren.
Hoeveel?
Het kostenplaatje is ‘geheim’, maar een insider wist ons te vertellen dat er zo’n 300.000 euro per omgebouwd voertuig wordt gerekend.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be