Het is eind jaren ’70. Chrysler maakt verschillende financiële crises door, met name vanwege een productlijn die niet is aangepast aan de markt, die hard is getroffen door de oliecrisis van 1973. Brand managers beginnen na te denken over manieren om de verkoop te stimuleren. Het idee van een recreatievoertuig wordt snel naar voren gebracht en het gerucht gaat de ronde dat het Amerikaanse leger op zoek is naar een klein voertuig waarmee soldaten zich efficiënt in de sneeuw kunnen verplaatsen.
In 1979 brengt Chrysler de Sno Runner op de markt, een kruising tussen een fiets en een sneeuwscooter, aangedreven door een kleine 134 cc 2-takt buitenboordmotor. De Sno Runner kan snel worden gedemonteerd en is gemakkelijk om te transporteren. Alleen ontbreekt het hem aan voldoende vermogen (7 pk) om een echte heuvelklimmer te worden genoemd.
Zijn smalle ski’s zorgen voor een moeilijke beheersing van de 699 dollar kostende Sno Runner en het financiële succes blijft uit. De productie ervan wordt in 1982 stopgezet na een oplage van amper 28.000 eenheden.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be