1. Vierwielaandrijving en automaat
De BMW M4 Coupé kan je afhankelijk van de versie met achter- of vierwielaandrijving kopen, met 480 of 510 pk en met een manuele versnellingsbak of een automaat. Da’s (voorlopig?) niet het geval voor de M4 Cabrio, want die zonneklopper wordt uitsluitend als ‘Competition‘ verkocht: met 510 pk, xDrive-vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat.
2. Veel lichtere kap, maar nog steeds bijzonder zwaar
Advertentie – lees hieronder verder
De (M)4 Cabrio beschikt eindelijk over een softtop. BMW claimt dat deze stoffen kap maar liefst 40% minder weegt dan het metalen klapdak van de op pensioen gestuurde F82/F83-generatie, maar weet dat de M4 Cabrio Competiton desondanks een veelweger is, met een gewicht van bijna 2 ton (!) droog aan de haak.
3. Grotere koffer
De koffer van de nieuwe BMW M4 Cabrio Competition slikt meer bagage dan die van de vorige generatie. Met de kap dicht heb je 385 liter ter beschikking, wat 15 liter extra betekent, al wordt de meeste winst in de cabriomodus geboekt: 300 liter, komende van 220 liter.
4. Topspurter
Onder de motorkap woont de 3-liter twinturbo die de M3 en M4 Competition in beweging brengt. Deze zes-in-lijn produceert 510 pk en een al even indrukwekkend koppel van 650 Nm. Het resultaat: een 0-100 km/u-sprinttijd van amper 3,7 seconden (vreemd genoeg 0,2 seconde sneller dan de M4 Competition Coupé) en een topsnelheid van 280 km/u. Netjes!
5. Superinstelbaar
Eén van onze journalisten vroeg zich tijdens de recente test met de M4 Coupé af of BMW niet overdrijft met de mogelijkheden wat het instellen van de wagen betreft. Zo kan je niet alleen zaken zoals de ophanging en de stuurinrichting aanpassen, maar zelfs de gevoeligheid van het rempedaal. Van een rijdende computer gesproken…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be