Met zijn nieuwe M2 wilde BMW Motorsport geen revolutie ontketenen en dat is maar goed ook. Hij beschikt nog altijd over de 3.0 zescilinder die voortaan 460 pk en 550 Nm koppel ontwikkelt.
Het motorvermogen gaat alleen naar de achterwielen via een achttrapsautomaat of een optionele handgeschakelde zesversnellingsbak. Voor maximaal rijplezier heeft de M2 het speciale actieve M-differentieel dat verschillende ‘slipniveaus’ aanbiedt.
Plezier verzekerd
De cijfers die BMW belooft, toveren een lach op het gezicht. 0 tot 100 km/u wordt afgelegd in 4,1 seconden (4,3 voor de handgeschakelde versie) en de topsnelheid is gelimiteerd tot 250 km/u of 285 km/u met het M Drivers Package.
Advertentie – lees hieronder verder
Voor klanten die houden van circuituitstapjes biedt BMW het M Race Track-pakket met specifieke banden voor het circuit, kuipzetels en een dak uit koolstofvezel, en daarnaast het M Drivers Package.
Gespierd
De M2 rust op velgen van 19 duim vooraan en 20 duim achteraan. Hij heeft een eigen stijlidentiteit dankzij de agressieve bumpers met geometrische vormen en gespierde spatborden. Dat hij achteraan niet voorzien is van een grote spoiler kunnen we wel waarderen.
Binnenin lijkt de M2 wat meer op de M3/M4 en gebruikt hij een dashboard met twee schermen van respectievelijk 12,3 en 14,9 duim. BMW bouwt de M2 in Mexico en start de verkoop in april. De prijs is nog niet bekendgemaakt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be