Ford Galaxy, de nieuwe Espace

Wie zei ook weer dat grote MPV’s geen toekomst meer hebben ? Renault gelooft er niet langer in maar Ford doet dat wel ! Op het salon van New York toont het merk met het blauwe ovaal immers de derde generatie Galaxy. Ford is vandaag ook de constructeur met het grootst aantal éénvolume modellen in haar gamma met de B-max, de C-Max en de S-Max.

Ford Galaxy, de nieuwe Espace

Van de Galaxy weten we dat hij het platform van de S-Max zal overnemen en dat er achteraan een vering met automatische hoogteregeling komt. Als je de wagen bekijkt, merkt je meteen dat er op esthetisch vlak geen noemenswaardige veranderingen zijn. De Galaxy neemt de vormtaal van de vorige generatie over en krijgt vooraan een snuit met een knipoog naar Aston Martin.

Deze éénvolumewagen biedt nog steeds plaats aan zeven inzittenden en met de modelwissel komt ook een hele rist nieuwe technologie. Zo wordt bijvoorbeeld het systeem van de verkeersbordherkenning gelinkt aan de snelheidsregelaar. Er komt een parkeer assistent met perifeer overzicht, er is een dodehoek- en een rijstrook assistent.

Qua aandrijving laat Ford de keuze tussen een TDCI dieselblok met vier verschillende vermogens (120, 150, 180 en 210 pk) en twee benzinemotoren (1.5 EcoBoost van 160 pk of een tweeliter van 240 pk). Alle motoren komen standaard met stopstart technologie en recuperatie van de remenergie.

Wat vindt u van de evoluties aan deze Galaxy ?