Foxtron deed een beroep op Pininfarina om de lijnen van de Model D te ontwerpen, een 5,20 m lange monovolume met een nogal massief profiel. Het elektrische platform maakt een ongelooflijke wielbasis van 3,20 m mogelijk, waardoor het interieur buitengewoon groot is. De binnenkant is geïnspireerd op de inrichting van privéjets en heeft enorme zetels die je een vip-comfort bieden op de eerste en tweede rij, terwijl de derde rij een meer conventionele zitbank heeft.
Niets ontbreekt om je thuis te voelen, want de zetels op de tweede rij kunnen bijna helemaal platliggen en de passagiers hebben toegang tot grote schermen die eigenlijk verwijderbare tablets zijn. Het geheel doet denken aan een luxueuze vliegtuigcabine, met een ontspannen en zeer elegante aankleding.
Aanpasbaar
Het doel van Foxtron is om de Model D te verkopen aan andere fabrikanten die kunnen profiteren van een kant-en-klare technische oplossing. Het bijzondere en heel simplistische design is ontworpen om verder aan te passen. Volgens het Chinese bedrijf kan 10 tot 30% van het koetswerk hertekend worden om de auto een persoonlijkheid te geven die uniek is voor de klant.
Advertentie – lees hieronder verder
Er is echter prioriteit gegeven aan de indeling van het interieur. Het segment van de luxueuze minivans is namelijk erg populair in China, waar zakenmensen erg houden van deze ‘rijdende kantoren’.
Toptechnologie
Over de mechanische aspecten is Foxtron vager: we weten alleen dat de Model D uitgerust wordt met een 800V-architectuur en dat de versie met twee elektromotoren ongeveer 650 pk ontwikkelt. Hij wordt gevoed door een batterij van 110 kWh, die een WLTP-rijbereik van ongeveer 660 km oplevert.
Op het vlak van technische snufjes zien we onder meer achterwielbesturing en een actieve luchtvering. Voorlopig zijn er geen plannen om de auto in Europa op de markt te brengen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be