Noem het gerust een klein mirakel, maar de Mercedes-AMG GT ontsnapt aan de elektrificatie en krijgt een 4.0 V8 met dubbele turbo die 476 pk en 700 Nm produceert (GT 55), of zelfs 585 pk en 800 Nm in de GT 63. Ongeacht de versie, wordt de motor gekoppeld aan een Speedshift MCT-versnellingsbak met negen versnellingen. Net als de SL beschikt de GT over 4Matic+-vierwielaandrijving met achterwielbesturing, een actieve achterspoiler en rolcontrole.
Efficiënt op elk vlak
De nieuwe GT is niet alleen veiliger, maar ook ruimer, want het is nu een 2+2 met meer luxe en comfort in het interieur. Hij is 4,73 m lang (18 cm langer dan vroeger) en gebruikt zowat hetzelfde recept als zijn voorganger (lange motorkap, korte overhangen enzovoort). In vergelijking met bepaalde concurrenten blijft het een relatief sobere en vooral efficiënte auto.
Advertentie – lees hieronder verder
Kopiëren/plakken
Het interieur komt je misschien bekend voor, want het lijkt zeer sterk op dat van de SL, met het grote, verticale scherm van 11,9 duim in het midden. De enige echte nieuwigheid zijn de achterzetels, die hoogstens ruim genoeg zijn voor twee kinderen. De bagageruimte heeft een inhoud van 321 liter en kan worden uitgebreid tot 675 liter door de achterzetels neer te klappen. De nieuwe AMG GT komt begin volgend jaar op de markt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be