De Porsche Cayenne Turbo GT ontwikkelt 90 pk meer dan de Turbo-versie en heeft onlangs de uitstekende rondetijd van 7’38,9 m op de Nürburgring neergezet, een prestatie die aantoont dat hij meer kan dan enkel sprinten in rechte lijn. De 4-liter V8 biturbo ontwikkelt 640 pk en 850 Nm koppel en is gekoppeld aan een Tiptronic 8-trapsautomaat. Hij is in staat om in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u te accelereren en bereikt een topsnelheid van 300 km/u.
Geoptimaliseerd chassis
Om dit extra vermogen en koppel te slikken, ligt het koetswerk van de Porsche Cayenne Turbo GT 15 mm dichter bij de weg terwijl de luchtvering ongeveer 15% stugger is. Verder werden ook de instellingen van alle elektrische systemen aangepast aan het extreme vermogen van deze bolide. Er werden zelfs specifieke banden ontwikkeld voor deze SUV-coupé: de Pirelli P Zero Corsa van… 22 duim! Om de auto af te remmen, monteerde Porsche het koolstof-keramische PCCB-systeem. Tot slot, om niet onopgemerkt te blijven, kreeg hij een titanium uitlaatlijn die vrij luidruchtig is, door het ontbreken van een centrale geluiddemper.
Dit gaat pijn doen!
De Cayenne Turbo GT wordt verkocht voor een prijs vanaf € 201.329, exclusief opties, wat verre van goedkoop is. Toch is hij minder duur dan de Lamborghini Urus (227.480 €) die slechts 10 pk meer heeft. Andere concurrenten zoals de Tesla Model X P100D, de Audi RS Q8, de Bentley Bentayga, de Maserati Levante Tropheo of de Mercedes G-Klasse 63 AMG zijn allemaal minder krachtig.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be