De Porsche Cayenne Turbo GT ontwikkelt 90 pk meer dan de Turbo-versie en heeft onlangs de uitstekende rondetijd van 7’38,9 m op de Nürburgring neergezet, een prestatie die aantoont dat hij meer kan dan enkel sprinten in rechte lijn. De 4-liter V8 biturbo ontwikkelt 640 pk en 850 Nm koppel en is gekoppeld aan een Tiptronic 8-trapsautomaat. Hij is in staat om in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u te accelereren en bereikt een topsnelheid van 300 km/u.
Geoptimaliseerd chassis
Om dit extra vermogen en koppel te slikken, ligt het koetswerk van de Porsche Cayenne Turbo GT 15 mm dichter bij de weg terwijl de luchtvering ongeveer 15% stugger is. Verder werden ook de instellingen van alle elektrische systemen aangepast aan het extreme vermogen van deze bolide. Er werden zelfs specifieke banden ontwikkeld voor deze SUV-coupé: de Pirelli P Zero Corsa van… 22 duim! Om de auto af te remmen, monteerde Porsche het koolstof-keramische PCCB-systeem. Tot slot, om niet onopgemerkt te blijven, kreeg hij een titanium uitlaatlijn die vrij luidruchtig is, door het ontbreken van een centrale geluiddemper.
Advertentie – lees hieronder verder
Dit gaat pijn doen!
De Cayenne Turbo GT wordt verkocht voor een prijs vanaf € 201.329, exclusief opties, wat verre van goedkoop is. Toch is hij minder duur dan de Lamborghini Urus (227.480 €) die slechts 10 pk meer heeft. Andere concurrenten zoals de Tesla Model X P100D, de Audi RS Q8, de Bentley Bentayga, de Maserati Levante Tropheo of de Mercedes G-Klasse 63 AMG zijn allemaal minder krachtig.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be