Porsche zit in een faceliftcarrousel voor zijn 911-model (de 992.2). Nadat vorig jaar al de gewone Carrera onder het mes ging en de mildehybride T-Hybrid aan het gamma werd toegevoegd, begint het merk uit Zuffenhausenaan stilaan aan de specialere versies. Zoals het tussenmodel, de achterwielaangedreven Carrera S. Deze krijgt de volledig vernieuwde 3 liter-zescilinder-boxermotor met dubbele turbo. De vermogenstoename bedraagt 30 pk waardoor de piek nu 480 pk en een koppel van 530 Nm bedraagt. Sterker dan ooit. De turbo’s zijn trouwens nieuw en de ingenieurs hebben het koelsysteem geoptimaliseerd om de efficiëntie te verhogen en emissies te verlagen.
De resulterende prestaties zijn spectaculair: de Carrera S Coupé accelereert in slechts 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 308 km/u. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de PDK-robotbak met dubbele koppeling die door acht verzetten kan bladeren.
Advertentie – lees hieronder verder
Nog meer? Klap de optiebijbel open
Aficionado’s die nog meer prestaties verlangen, kunnen dan weer beginnen bladeren in de optiebijbel. Daarin staat het Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)-systeem voor remmen met meer uithouding en geschikt voor circuitplezier, een PASM-sportonderstel met een 10 millimeter lagere rijhoogte en achterwielsturing. Deze systemen beogen een nog betere stabiliteit bij hoge snelheden en een nog directere stuurrespons. Bij Porsche is er altijd nog ruimte voor een snuif extra dynamiek ...
Verder breidt Porsche de standaarduitrusting uit. Zo wordt de Carrera S geleverd met 20 duimvelgen vooraan en 21 duim achteraan, een sportuitlaatsysteem met zilveren eindpijpen en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), waarvan de basis-Carrera verstoken blijft. Ook het standaard remsysteem kreeg een update, met grotere schijven (voor: 408 mm, achter: 380 mm) en rode remklauwen. Dit is het gerei dat ook onder de Carrera GTS steekt.
Circuitsessies analyseren
Als sportwagen die niet vies is van alledaags gebruik besteedt Porsche ook aandacht aan luxe. Het interieur van de Carrera S krijgt een zwartlederen pakket dat de stoelen, hoofdsteunen, dashboard en deurpanelen behelst. Daarnaast biedt de uitrusting innovatieve technologie, zoals Matrix LED-koplampen (optioneel HD-Matrix LED-koplampen), een draadloze smartphone-oplader en het Sport Chrono-pakket. Deze laatste bevat de Porsche Track Precision-app, waarmee rijprestaties op het circuit kunnen worden geanalyseerd. De nieuwe 911 Carrera S is nu te bestellen in België. Met een prijs van 158.510 euro voor de Coupé en 173.130 euro zit ook de factuur tussen de twee familieleden in.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be