Vergelijken met de concept car die in Parijs te zien was, vallen er geen belangrijke evoluties te melden. Het gaat dus nog steeds om een Civic Type R met een ruimbemeten voorspoiler, geprofileerde bumpers en drempels, grote velgen, een dubbele uitlaat en een gigantische achterspoiler.
Wellicht wou Honda in Zweden nog een laatste keer de betrouwbaarheid testen van de 2 liter i-VTEC turbomotor, die minstens 280 pk zal leveren en tot 7.000 tr/min kan klimmen, naast de werking van de “R+” rijmodus, die een directere stuurinrichting en meer vermogen en koppel oplevert.
Dankzij deze instellingen wil de sportieve Japanner de chrono van de Renault Mégane RS 275 Trophy-R op de Nürburgring kloppen. Dat betekent een rondje op de Nordschleife afhaspelen in minder dan 7 minuten, 54 seconden en 36 hondersten.
En denkt u dat de Honda Civic Type R in deze stunt zal slagen?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be