De redenering houdt gek genoeg steek. Wie veel rijdt (of met een extra zware wagen) en dus meer rubber verslijt, zal meer moeten betalen dan iemand die minder (of met een licht voertuig) onderweg is. Dit controleren, kan perfect met een fiscale zegel.
Een bedenking…
Als dit plan er effectief doorkomt, zou dit weleens negatieve gevolgen kunnen hebben voor de verkeersveiligheid. Belgen zullen immers sneller geneigd zijn om voor banden te kiezen die harder zijn (en dus minder snel slijten), maar zo’n rubber staat in de regel ook synoniem voor minder grip…
Onlangs raakte trouwens bekend dat banden veel meer fijnstof verspreiden dan aanvankelijk werd aangenomen, tot wel duizend keer zoveel zelfs.
Bron: autonieuws.be
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief