Volgens de studie wisselt 59% van de Belgische automobilisten niet tussen zomer- en winterbanden. Dat heeft voor Vlamingen in de eerste plaats te maken met het budget, terwijl die reden maar door 27% van de ondervraagde Walen werd aangehaald. Een ander argument om geen winterbanden te monteren, is het gebruik van alleseizoenbanden (30%). Ook is er slechts matig interesse voor bij zij die jaarlijks weinig kilometers afleggen (11% in Vlaanderen, 31% in Wallonië).
Ongelofelijk maar waar: ruim de helft van de ondervraagde Vlamingen (tegenover nog geen derde van de Walen) gelooft dat winterbanden alleen nuttig zijn in geval van sneeuw of ijs…
Meer over winterbanden en alleseizoenbanden kom je HIER te weten.
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief