Net als op de speciale reeks «by Courrèges» die werd voorgesteld op het jongste Salon van Frankfurt, kunnen voortaan alle modellen van de e-Mehari van een hard-top voorzien worden. Een vernieuwing die zeker in onze contreien nuttig zal zijn en die de enige esthetische wijziging is op de kleine Citroën.
Aan boord vond daarentegen een revolutie plaats. Het merk voorziet nu een echt interieur in zijn stadswagen. Hiermee wordt het oubollige dashboard van de Bolloré Bluecar, waarop de e-Mehari is gebaseerd, definitief afgevoerd. Het nieuwe dashboard is duidelijk geïnspireerd op dat van de recente C3 en C3 Aircross.
En vooral laat deze aanpassing – eindelijk – de integratie van een dubbele airbag vooraan toe! Verder is de uitrusting rijkelijker met onder andere een centrale vergrendeling, een in de hoogte verstelbaar stuurwiel en een radio met Bluetooth verbinding.
Wel is het jammer dat op een verhoging van het koppel met 20% (166Nm) na, het technisch gedeelte niet evolueert. De e-Mehari moet het dus nog steeds stellen met Lithum-Metaal-Polymeer batterijen die thuis aan de stekker een laadtijd van 16u30 vereisen voor een beperkt rijbereik van 170 km in de NEDC-cyclus.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be