We moeten toegeven dat de monovolume Li Mega op esthetisch vlak geen groot succes is. Maar onder het hoekige koetswerk zonder charme schuilt toptechnologie. Hij heeft een batterij geproduceerd door CATL die snel oplaadt en een 800-voltarchitectuur, zoals de Porsche Macan en Kia EV6 bijvoorbeeld.
Ongelooflijk snel
Deze auto heeft het snelheidsrecord opladen verbroken en ging van 6 naar 80 procent batterijlading in 10 minuten en 2 seconden. Om dit te bereiken had hij ook een extreem krachtige lader nodig, in dit geval een installatie van Huawei die een maximaal vermogen van 600 kW haalt. Tijdens het opladen werd een maximaal vermogen van 552 kW bereikt, waardoor in zo’n korte tijd 77,3 kWh gerecupereerd werd.
Advertentie – lees hieronder verder
Record van andere Chinees
De cijfers die opgetekend werden tijdens de recordpoging doen elke EV-rijder dromen. De lading daalde nooit onder 400 kW, tot de batterij voor 60 procent opgeladen was. Daarna werd het nooit minder dan 300 kW. De Li Mega heeft het record gebroken dat eerder in handen was van de Xpeng G9, die tot 445 kW geraakte.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be