Actualiteit

Geen trajectcontrole in Leopold II-tunnel?

In 2015 werd in de Brusselse Leopold II-tunnel een systeem voor trajectcontrole geïnstalleerd, maar dat werd tot op heden nooit gebruikt. Het ziet er overigens naar uit dat het systeem zal worden afgevoerd, nog voor het een eerste overtreding heeft vastgesteld.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 8 jun. 2018 | Leestijd: 2 min

Volgens de krant l’Echo is deze trajectcontrole in de langste Brusselse tunnel perfect operationeel en het zou dagelijks de snelheid van 80.000 automobilisten die de tunnel elke dag gebruiken, kunnen controleren. Het probleem zijn de burgemeesters van de verschillende gemeentes die elkaar stokken in de wielen steken, met Philippe Pivin van Koekelberg op kop. Ze blijven alles op de lange baan schuiven zodat het systeem om PV’s te kunnen opsturen niet kan worden geactiveerd.

De krachtmeting werd gestart door staatssecretaris Bianca Debaets, verantwoordelijk voor verkeersveiligheid in Brussel, toen ze in 2015 de trajectcontrole liet installeren. Eén en ander werd al goedgekeurd door het Brusselse parlement maar voor de regionale verkiezingen van mei 2019 zullen er geen PV’s worden uitgeschreven. Volgens de krant Le Soir zal het systeem nooit in werking worden gesteld.

Advertentie – lees hieronder verder

Bron: Le Soir

 

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon