Volgens de krant l’Echo is deze trajectcontrole in de langste Brusselse tunnel perfect operationeel en het zou dagelijks de snelheid van 80.000 automobilisten die de tunnel elke dag gebruiken, kunnen controleren. Het probleem zijn de burgemeesters van de verschillende gemeentes die elkaar stokken in de wielen steken, met Philippe Pivin van Koekelberg op kop. Ze blijven alles op de lange baan schuiven zodat het systeem om PV’s te kunnen opsturen niet kan worden geactiveerd.
De krachtmeting werd gestart door staatssecretaris Bianca Debaets, verantwoordelijk voor verkeersveiligheid in Brussel, toen ze in 2015 de trajectcontrole liet installeren. Eén en ander werd al goedgekeurd door het Brusselse parlement maar voor de regionale verkiezingen van mei 2019 zullen er geen PV’s worden uitgeschreven. Volgens de krant Le Soir zal het systeem nooit in werking worden gesteld.
Bron: Le Soir
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be