Uiteraard heeft het coronavirus de automarkt geen goed gedaan. Erger nog: sommige constructeurs raken er door in de problemen en zullen snel actie moeten ondernemen. Dat is ook het geval met Jaguar.
Compact onderzoek naar groot verkooppotentieel
De XE en XF zijn niet meteen succesnummers op een markt die niet alleen hyper concurrentieel is (met BMW, Mercedes, Audi en Volvo, en zelfs de komst van de algemene merken), maar ook aan belang verliest. In deze context vertrouwde hoofddesigner Julian Thomson aan Autocar toe: “Ik zou graag kleinere auto’s ontwerpen en misschien is de tijd daarvoor wel rijp. Jaguar heeft nood aan een instapmodel voor jongeren en ook voor een vrouwelijker cliënteel.” Je zou denken dat de SUV E-Pace deze rol inneemt, maar echter zonder veel succes. Het is duidelijk dat bij BMW en Mercedes bijvoorbeeld de 1 Reeks en de A Klasse voor het verkoopvolume zorgen en veel geld in het laadje brengen. Jaguar zou zich op dit segment kunnen richten, waarom niet met de hulp van BMW, waarmee het Engelse merk al een partnership aanging voor de ontwikkeling van elektrische aandrijvingen…
Advertentie – lees hieronder verder
Nieuws hierover mag niet te lang uitblijven, want het water staat Jaguar aan de lippen! De constructeur kondigde onlangs de eliminatie van 1.100 interimjobs aan in het Verenigd Koninkrijk…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be