Na een verbouwing van 3 maanden opende vorige vrijdag 21 maart BMW Brussels Louizawijk onder een nieuwe naam: ‘BMW Brand Store’. Het nieuwe concept tracht zijn bezoekers om te dompelen in de wereld van BMW en beantwoordt aan de meest recente criteria van het Beierse prestigemerk. Ian Robertson, lid van het Directiecomité, verwoordt het als volgt: “We willen dat onze klanten zich altijd welkom voelen in een interactief kader. Ons doel is om alle bezoekers een plaats aan te bieden voor merkbeleving, een plaats waar ze de vele facetten van ons merk kunnen ontdekken”.
De winkel bevindt zich aan de Waterloolaan in hartje Brussel en beslaat een oppervlakte van ruim 1.600 m2 waarbij alle aspecten van het Duitse merk worden belicht. Aan de hand van verschillende thema’s kunnen bezoekers er de wondere BMW-geschiedenis ontdekken. Terwijl de ene hoek wordt gewijd aan de sportieve M-versies, kregen elektrische i-modellen een andere plek toegemeten, idem voor de motoren en scooters.
Uiteraard werd de merkgeschiedenis niet vergeten met enkele speciale BMW's die een belangrijke bijdrage leverden tot de reputatie van het Duitse merk. Een blikvanger is de elektrische BMW 02 Reeks die opdook op de Olympische Spelen van 1972 in München en als het ware de voorganger van de huidige i3 was. De opening van de nieuwe BMW Brand Store kadert in een ambitieus investeringsplan van BMW Group Belux, waarvan 5 miljoen euro naar dit nieuwe project ging.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be