In Texas is men van plan om een belasting in het leven te roepen op het gebruik van elektrische auto’s. Het plan is om eigenaars van EV’s ongeveer het equivalent van de accijnzen op benzine te doen betalen.
Toeslag voor veelrijders
Het gaat om een jaarlijkse belasting die tussen 190 en 240 dollar zou bedragen, met een toeslag van 150 dollar voor bestuurders die op jaarbasis meer dan 9.000 mijl (zo’n 14.500 km) afleggen. Momenteel rijden er ruwweg 300.000 elektrische auto’s rond in de Lone Star State, dus de maatregel zal tientallen miljoenen opbrengen voor de Texaanse schatkist. De bedoeling is om volgend jaar meer dan 36 miljoen dollar op te halen, en in 2026 bijna 134 miljoen dollar.
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief