In de Verenigde Staten zou Donald Trump de Covid-19-crisis aangrijpen om de emissienormen die onder Obama werden vastgesteld, te wijzigen. Volgens sommige bronnen is de huidige president van plan om de lat een heel stuk lager te leggen. In plaats van een gemiddelde daling van het verbruik van het Amerikaanse wagenpark van 5% tussen 2021 en 2026, zou slechts een vermindering van 1,5% worden nagestreefd.
In Europa heeft de vereniging van autofabrikanten (ACEA) aan de Europese Commissie verzocht om de termijn voor het bereiken van de opgelegde CO2-normen te verlengen. Tot de meest veeleisende fabrikanten behoren FCA (Fiat Chrysler Automobiles) en PSA (Peugeot, Citroën en Opel). Er lijkt echter onenigheid te bestaan binnen de ACEA zelf: de Duitse fabrikanten, die veel geld hebben uitgegeven om dit doel te bereiken, zouden het niet eens zijn met deze eventualiteit. Milieu-NGO’s zijn evenmin onder de indruk. Er wordt gesproken van een opportunistisch verzoek van ACEA dat het imago van de auto-industrie, medeverantwoordelijk voor de luchtvervuiling, nog verder naar beneden haalt…
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be