Het recept voor een break met terreinaccenten is helemaal niet nieuw. Bij Mercedes luistert deze hoogpotige variante van de E-Klasse sinds 2017 naar de naam All-Terrain. De jongste generatie, die recent werd gelanceerd, heeft deze naam overgenomen. Hij is logischerwijze te herkennen aan de grotere bodemspeling, die die tot 46 mm werd opgetrokken. De All Terrain wordt exclusief met 4Matic vierwielaandrijving geleverd en is ook uitgerust met luchtvering.
Diesel en PHEV
Mercedes heeft twee motorisaties gekozen voor de All-Terrain: de 220d 4Matic (2.0, 197 pk) met milde hybridisering en de 300de 4Matic (2.0, 313 pk), een plug-in hybrid die 102 km elektrisch kan rijden. Beide versies worden aan de 9G-Tronic automatische versnellingsbak gelinkt. Net als de ‘gewone’ E-Klasse kan de All-Terrain worden voorzien van een aantal technologische hoogstandjes zoals het MBUX Hyperscreen, het enorme scherm dat over de volledige breedte van het dashboard doorloopt.
Advertentie – lees hieronder verder
Volgend jaar
De E-Klasse All-Terrain wordt begin volgend jaar in de showroom verwacht. De prijs van dit model – dat je eerder als een allroad dan als een offroad-model kan bestempelen – is nog niet wereldkundig gemaakt. Wanneer we zien dat de dieselversie van de break start bij €71.874, zal de prijs van de All-Terrain wellicht eerder rond €100.000 draaien.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be