De Peugeot 408 is een vijfdeurs fastback die – net als zijn tweelingbroer Citroën ë-C4 X – qua concept wat doet denken aan de Polestar 2. De marketingjongens van het Franse merk zagen nog wel ruimte voor een nieuw model in het C-segment, boven de huidige 308 en 308 SW waarmee deze 408 aardig wat onderdelen gemeenschappelijk heeft. In vergelijking met de 308 SW is de 408 4 cm hoger en 5 cm langer.
Het dashboard komt je wellicht bekend voor, want het is overgenomen uit de 308-familie. Opnieuw kiest Peugeot voor de i-Cockpit die al ruim tien jaar typisch is voor het merk. Onder de motorkap kun je kiezen uit een benzineversie en twee plug-inhybrides, telkens met een achttrapsautomaat. Een diesel komt er niet, maar een elektrische variant staat wel gepland.
Update voor e-208 GT
Zo’n elektrische variant komt er trouwens ook van de 308, al is deze reeds voorgestelde e-308 afwezig op het Salon. De elektromotor van de e-308 wordt ook gebruikt in de kleinere e-208 GT en die kun je in Brussel wel bekijken. Na een eerste evolutie eind 2021 (22 km meer actieradius), krijgt de stadswagen nu nog 38 km extra (398 km in totaal). Ook het motorvermogen steeg, van 136 naar 156 pk.
Advertentie – lees hieronder verder
Podium
Even verderop in Paleis 5 – naast de zone met historische Formule 1-wagens – vind je een podium met een bijzondere Peugeot. Het gaat om de Peugeot 9X8, de racewagen die dit seizoen debuteerde in het FIA World Endurance Championship (WEC). Samen met dit debuut lanceerde Peugeot het label ‘Peugeot Sport Engineered’ op de 508 sedan en SW. Deze snelle plug-inhybride met 360 pk en sportief uiterlijk tekent ook present op de Peugeot-stand.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be