Porsche 911 RSR: met de motor centraal achterin

Porsche toont zijn nieuwe circuitmonster. Deze 911 RSR voldoet aan de nieuwe regels van het WEC. Zo beschikt hij over een gigantische diffuser achteraan waardoor de 4.0l motor naar voor wordt opgeschoven, net voor de achteras. Deze Porsche 911 RSR is helemaal klaar voor Le Mans maar hij zal eerst nog in het asfalt bijten tijdens de 24 uren van Daytona. De grootste innovatie van deze nieuwe Porsche 911 RSR is dus de nieuwe positionering van de motor die normaal in de staart wordt gemonteerd. De 4.0 l grote en atmosferische zescilindermotor haalt hier een vermogen van ongeveer 510 pk. Porsche heeft twee 911 RSR-bolides ingeschreven voor het volledige WEC-seizoen (Wereldkampioenschap Endurance) en voor het IMSA (in Noord-Amerika). Deze nieuwe bolides – die ook fel evolueren op vlak van transmissie, ophanging en aerodynamica – zullen in januari debuteren op het circuit van Daytona.

Gepubliceerd op 17 november 2016

Deel

Porsche 911 RSR: met de motor centraal achterin

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Porsche voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autosport
Gocar team ontmoet pechduivel in 24 Uren Zolder

De Lamborghini Huracan van Christoff Corten en de BMW 1M van Alain De Jong gingen vol ambitie van start in de 46ste editie van de 24 Hours of Zolder, maar haalden door een crash en een motorpanne jammer genoeg de finish niet. Ook dat is autosport.

25 augustus 2024 3 min
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.