Autosport

Porsche 911 RSR: met de motor centraal achterin

Porsche toont zijn nieuwe circuitmonster. Deze 911 RSR voldoet aan de nieuwe regels van het WEC. Zo beschikt hij over een gigantische diffuser achteraan waardoor de 4.0l motor naar voor wordt opgeschoven, net voor de achteras. Deze Porsche 911 RSR is helemaal klaar voor Le Mans maar hij zal eerst nog in het asfalt bijten tijdens de 24 uren van Daytona. De grootste innovatie van deze nieuwe Porsche 911 RSR is dus de nieuwe positionering van de motor die normaal in de staart wordt gemonteerd. De 4.0 l grote en atmosferische zescilindermotor haalt hier een vermogen van ongeveer 510 pk. Porsche heeft twee 911 RSR-bolides ingeschreven voor het volledige WEC-seizoen (Wereldkampioenschap Endurance) en voor het IMSA (in Noord-Amerika). Deze nieuwe bolides – die ook fel evolueren op vlak van transmissie, ophanging en aerodynamica – zullen in januari debuteren op het circuit van Daytona.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 17 nov. 2016 | Leestijd: 0 min

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon