Wat de R8 e-Tron betreft, liet Audi al weten dat deze niet zo snel zal zijn als de atmosferische versie aangedreven door een V10, die er in twee vermogensniveaus komt (540 of 610 pk). Als je weet dat deze R8 achterin een batterij in T-vorm aan boord heeft van ongeveer 600 kg, is dat natuurlijk niet verwonderlijk…
Toch zal deze R8 e-Tron niemand onverschillig laten. De twee elektromotoren (één in elk achterwiel), die gevoed worden door een batterij met een capaciteit van 92 kWh, verzekeren deze R8 namelijk van een vermogen van 462 pk en een koppelwaarde van 920 Nm. Volgens Audi laat deze combinatie de R8 toe van 0 tot 100 km/u in 3,9 sec. te sprinten en een topsnelheid te bereiken van 210 of 250 km/u, die elektronisch begrensd wordt. Het rijbereik? Momenteel spreekt de constructeur van 450 km.
Over het gewicht of de prijs van deze sportieveling gaf het merk met de vier ringen nog niets prijs. Wel liet Audi weten dat de productie niet voor begin 2016 van start gaat. Tenslotte stelt het merk dat de technologie van de R8 ook onder het koetswerk van een berline kan opduiken. Ideaal om daarmee Tesla een beetje te jennen.
En bent u klaar om een bestelbon voor een R8 e-Tron te ondertekenen?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be