Als we de foto’s bekijken, zien we dat de R8 zacht evolueert. De basisvorm bleef duidelijk behouden maar vooral de snuit en de achterpartij verschillen fundamenteel van de eerste generatie. Vooraan oogt hij agressiever en ook het lijnenspel achteraan is spectaculairder dan ooit. Net zoals bij de TT kijkt de bestuurder op een 12,3 inch grote “Virtual Cockpit” in plaats van op klassieke wijzerplaten.
Achter de bestuurder en de passagier biedt Audi keuze uit twee motoren. Het gaat om een atmosferische V10 van 5,2 liter die naar wens 540 of 610 pk levert. De meest gespierde versie van deze R8 beschikt dus over dezelfde motor als de Lamborghini Huracan, zijn neefje die ook hetzelfde platform deelt.
De wagen heeft een leeggewicht van 1.555 kg. De snelste variante klaart de oefening tot 100 km/u in 3,2 seconden en haalt een topsnelheid van 330 km/u. Erg indrukwekkend, nietwaar? de 5,2 liter grote V10-motor van deze sportieveling wordt aan een zeventraps S-Tronic versnellingsbak gelinkt. Het vermogen van de V10-motor wordt uiteraard over de vier wielen verdeeld.
Vindt u deze tweede generatie van de R8 indrukwekkend ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be