Qua look laat Chevrolet de wagen zacht evolueren want het design blijft trouw aan de vormtaal van de uittredende versie. Afhankelijk van de gekozen motorisatie, zien we een strook metaal in het radiatorrooster verschijnen, verder noteren we ledtechnologie en een aangepaste luchtinlaat.
Het verschil zit vooral onderhuids want er komt heel wat nieuwe technologie. Zo heeft de nieuwe Camaro recht op het heel ander onderstel (met Mc Phersons vooraan en een multilink achteras) en een aangepast Brembo-remsysteem. De krachtigste SS-versie wordt bovendien uitgerust met Magnetic Ride Control waarbij men de demping elektronisch kan sturen.
Op dit ogenblik voorziet Chevrolet slechts drie motoren voor de Camaro. Onder de motorkap van de basisversie vinden we een 2.0 turbo van 275 pk (400 Nm). Vervolgens is er keuze uit een atmosferische 3,6 liter grote V6 (335 pk) en een 6,2 liter grote V8 (445 pk) die ook al in de Corvette werd gebruikt.
Deze Camaro zou al binnen enkele maanden op de Europese markt worden gelanceerd. De constructeur heeft nog geen vaste datum meegedeeld, ook prijzen werden nog niet bekend gemaakt. Nog even geduld …
Verkiest u deze Chevrolet Camaro boven de Ford Mustang ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be