Onderhuids beschikt deze bolide over een veeleer explosieve aandrijflijn en een onuitgegeven overbrenging. Om deze 1.628 kg zware bolide aan te drijven, kiest men voor een 5 liter grote V8-motor, goed voor 1.100 pk en 1.280 Nm. Die wordt bijgestaan door drie elektromotoren die een bijkomende 707 pk en 820 Nm leveren. Het systeemvermogen bedraagt een slordige 1.500 pk.
Het meest opmerkelijke van deze wagen is dat het vermogen niet naar de wielen wordt gestuurd via en klassieke transmissie. Men kiest voor een systeem waarbij de centrale elektromotor werkt als starter en generator. De V8-motor is aan de achteras gelinkt en de twee bijkomende elektromotoren worden op een progressieve manier hydraulisch ingeschakeld.
De prestaties liegen er niet om. Deze Regera heeft zuiver elektrische autonomie van 50 km en hij spurt in 2,7 seconden naar 100 km/u. De oefening tot 400 km/u klaart hij in amper 20 seconden. Deze Regera is bijzonder exclusief en heeft recht op een zeer luxe interieur, voorzien van alle hedendaagse connectiviteit. Er worden slechts 80 exemplaren gebouwd en de bolide zou ongeveer 2 miljoen euro kosten.
Denkt u dat deze Koeningsegg kan concurreren met de huidige referenties in dit segment ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be