Het belangrijkste nieuws over het onderstel is zeker. De nieuwe R8 krijgt een nieuw platform dat hij deelt met zijn neefje, de Lamborghini Huracan. Het spreekt dat we achterin ook de V10-motor uit de Lamborghini zullen vinden, al zal die iets minder performant zijn. Er komt ook een gloednieuwe V8-motor en het zit er ook aan te komen dat er een volledig elektrische versie van deze R8 volgt, de R8 e-tron.
Ulrich Hackenberg stelde dat die ook in Genève zal worden onthuld. Deze wagen moet het technologisch uitstalraam worden voor het merk met de vier ringen. Hij moet de voorbode worden van technologieën die in de toekomst ook op andere modellen zullen worden gebruikt. Erg interessant allemaal, vooral omdat verschillende bronnen aangeven dat deze R8 e-tron over een fraaie autonomie tot 400 km zou beschikken.
De volgende R8 zal uiteraard beschikbaar zijn met de permanente Quattro vierwielaandrijving, maar er zou ook een achterwielaangedreven versie volgen. Op die manier moet de wagen ook inspelen op de behoeften van liefhebbers van sensationele prestaties en blijven ook de gentlemen drivers niet in de kou staan.
Bent u benieuwd naar de volgende generatie Audi R8 ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be