Hyundai Ioniq 6 wordt strakker, sexier en (straks) ongemeen snel

Hyundai heeft z’n elektrische vlaggenschip, de Ioniq 6, onder het mes gelegd en hem een facelift gegeven die een flink stuk verdergaat dan die van zijn zustermodel, de Ioniq 5. Maar net zoals die laatste staat er wel een gedopeerde N-versie op stapel. 

Gepubliceerd op 3 april 2025
Leestijd : 2 min
Hyundai Ioniq 6 wordt strakker, sexier en (straks) ongemeen snel

De opgefriste versie werd op het autosalon van Seoel voorgesteld, compleet met nieuwe snuit, en op de achtergrond een sportieve N-versie die in juli z’n grote intrede doet. Wat is er veranderd? Voor de looks: een heleboel. De trapeziumvormige lichten zijn vervangen door vier gepixelde dagrijlichten, terwijl de koplampen nu zitten verstopt in een zwartglanzende bumper. Achteraan verdwijnt het dubbele vleugelwerk en krijgt de wagen een stijlvolle ducktail. Minder druk en karaktervoller, volgens de officiële lezing. 

Ioniq 6-dubbel

Meer knoppen

Oud en nieuw zijn in ieder geval amper met elkaar te verwarren - wat van de facelift van de Ioniq 5 niet kan worden gezegd. De vergaande ingrepen moet niet alleen de al geroemde efficiëntie (gehomologeerd verbruik van amper 13,9 kWh per 100 kilometer voor de 53kWh-versie) maar ook de verkoop vooruithelpen. Want die laatste ligt drie keer lager dan die van de cross-over 5. Het controversiële design had daar een en ander mee te maken.

Ook het interieur kreeg een paar upgrades, maar deze zijn minder opvallend. Zo zijn er nu betere materialen, een driespakig stuur, een hertekende middenconsole en – halleluja – meer fysieke knoppen, o.a. voor stoelverwarming en de parkeersensoren. Hyundai houdt woord en had eerder al aangegeven dat het wil inbinden op de rol van aanraakschermen voor de bediening. Old school is back. Er is ook nog altijd een versie met cameraspiegels in plaats van ouderwetse zijspiegels.

Advertentie – lees hieronder verder

Ioniq-6-interieur

Rijbereik van 600 kilometer?

Maar vooral aanstekelijk is de sportievere inslag. Voor het echte spul, de Ioniq 6 N die met een actieve spoiler op de achtergrond werd geteased tijdens de onthulling, moet je wachten op het Goodwood Festival of Speed in juli. Naar verwachting krijgt die versie, met designverwijzingen naar de RN22e-conceptwagen, dezelfde tweemotorige aandrijflijn als de Ioniq 5 N, goed voor 641 pk, met specifieke rijmodi, nepmotorgeluid en zelfs gesimuleerde versnellingsbakgeluiden om de rijervaring aan te scherpen.

Ioniq-6-interieurdetail

Maar daarnaast komt er ook een N Line-uitvoering. Denk: sportieve bumpers, zwarte accenten en velgen geïnspireerd op de racerij. Een beetje show, maar Hyundai zweert erbij dat het allemaal functioneel is. Technisch blijft het nog wat gissen. Hyundai lost voorlopig geen cijfers, maar insiders vermoeden dat de nieuwe Ioniq 6 modernere accupakketten ontvangt. Denk aan een rijbereik richting de 600 kilometer. En aan het supersnel laden via 800 volt verandert natuurlijk niets. Prijzen en definitieve lancering zijn nog niet bekend.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Piet Andries Autojournalist
Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Hyundai voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Hyundai voertuig?
50.410 nieuwe en tweedehands voertuigen bij jou in de buurt!
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.