Meestal beperkt een facelift zich tot enkele kleine uiterlijke aanpassingen en een summiere update van de motoren. Zelden wordt het hele concept overhoop gegooid. Dat is nu wel het geval met de 911 ‘991’ fase 2 die zijn atmosferische 3,4 en 3,8 liter-motoren vervangen ziet door een nieuwe geblazen 3 liter zescilinderboxer. In de Carrera-versie produceert deze krachtbron 20 pk meer dan voorheen, met een vermogen van 370 pk, terwijl de sprint van 0 tot 100 km/u nu 0,2 sec. vinniger verloopt in 4,2 sec. Met deze wijzigingen is de Carrera S voortaan goed voor 420 pk. Het verbruik valt eveneens gunstiger uit met een besparing van 0,8 tot 1 l/100km, naargelang de versie.
De lijnen werden dan weer slechts lichtjes gecorrigeerd met een nieuwe voorspoiler geïnspireerd op de Turbo-versie en nieuwe lichtblokken. Achteraan kreeg de ventilatiegrille een licht retrotintje en werd ook de verlichting lichtjes hertekend.
Op technisch vlak duikt nu eveneens de vierwielsturing van de Turbo en de GT3-versies bij de Carrera en Carrera S op, evenals een standaard gestuurde PASM-ophanging. Tenslotte krijgt de nieuwe Porsche 911 ook een volledig nieuw, hypergeconnecteerd multimediasysteem.
En vindt u dat de nieuwe Porsche 911 in de goede richting evolueerde?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be