De Mercedes-AMG SL werd gelanceerd met keuze uit twee varianten: de 55 AMG met 476 pk in de aanslag en de 63 AMG die 585 pk levert. Het enige wat ontbrak was een instapmodel, dat nu beschikbaar is in de vorm van de SL 43 AMG. Die variant ruilt de V8 in voor een viercilinder en de vierwielaandrijving voor achterwielaandrijving.
Geëlektrificeerd
Zoals steeds meer verbrandingsmotoren is de tweeliter viercilindermotor van de SL uitgerust met een 48V-mildhybridesysteem. Op zich niet innoverend, ware het niet dat deze Mercedes ook over een elektrische turbo beschikt die door dit 48V-net wordt gevoed. Deze technologie erft hij van het Mercedes-AMG Petronas F1-team en zorgt mee voor een smakelijk vermogen en koppel van respectievelijk 381 pk en 480 Nm.
Vergeleken met een traditionele turbo die door de uitlaat wordt aangedreven, is de e-Turbo efficiënter omdat hij over een veel breder bereik werkt voor een directere reactie op de geringste input van het gaspedaal. De prestatiecijfers van deze Mercedes-AMG zijn in elk geval zeer bemoedigend: 0-100 km/u lukt in 4,9 seconden en zijn topsnelheid bedraagt 275 km/u.
Advertentie – lees hieronder verder
Milieuvriendelijker
De SL 43 AMG wordt standaard uitgerust met een Speedshift 9-trapsutomaat met dubbele koppeling. Dankzij zijn ‘kleine’ motor stoot hij slechts 201 tot 214 g/km CO2 uit en zijn WLTP-benzineverbruik zou tussen 8,9 tot 9,4 l/100 km schommelen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be