Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be
Heel wat constructeurs hebben de jongste jaren steeds kleinere turbomotoren op de markt gebracht met de bedoeling om de CO2-emissie naar omlaag te halen. Verschillende merken willen daar vandaag mee ophouden. Persagentschap Reuters geeft aan dat het einde van de downsizing in zicht is. De nieuwe NOx-tests waarbij men in meer realistische rijomstandigheden gaat meten (en die in 2019 worden verwacht) straffen vooral kleinere motoren af. De constructeurs die Reuters bevroeg (Renault, Volkswagen en Opel) moeten op zoek gaan naar andere technische oplossingen. Om de CO2-emissie – die door een grotere cilinderinhoud stijgt – te compenseren, wil men hybride aandrijving gebruiken door een elektromotor toe te voegen. In de toekomst zal de kleinste benzinemotor 1,2 liter meten en een diesel zal minstens 1,5 l groot zijn.
Deel
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be
Deel
Zelfrijdende auto’s zijn er nog steeds niet. Dat de technologie al ver staat, bewijst BMW, dat in zijn fabrieken afgewerkte auto’s op eigen houtje laat rondrijden.