Deze informatie werd ook door onze speurneuzen bevestigd. Zij wisten op de Nürburgring een testwagen te verrassen die erg snelle rondjes afhaspelde. Afgaande op de eerste foto’s kunnen we zeggen dat dit model beschikt over een zeer krachtig remsysteem, een agressievere voorspoiler dan de i30 Turbo en een sterk gereduceerde grondspeling. Dat laatste doet vermoeden dat de constructeur een stevig aangepaste sportophanging voorziet.
Alhoewel er momenteel geen officiële informatie beschikbaar is, is het erg waarschijnlijk dat er onder de motorkap van deze i30 N een volledig herwerkt blok van de 1,6 liter van de i30 Turbo (186 pk en 265 Nm) zal schuilen. Want om zijn rivalen te kunnen verontrusten zal de viercilinder van de i30 N minimum 80 pk moeten winnen en zal ook zijn koppelwaarde sterk moeten stijgen, aangezien de concurrentie met een vermogen tussen 270 en 310 pk uitpakt.
Als de i30 N ooit in deze vermogensklasse uitkomt, rest nog de vraag of dit model een “gesofisticeerde” tractie wordt of vierwielaandrijving krijgt in navolging van de Focus RS of de Golf R.
Denkt u dat Hyundai erin zal slagen de toppers in dit segment te verontrusten?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be