De V8-motor wint 25 pk dankzij enkele aanpassingen aan het inlaattraject en een licht verhoogd maximum motortoerental (+200 opm). De achtpitter levert bovendien 750 Nm tussen 1.800 en 5.800 opm zodat hij in amper 3,3 seconden van 0 tot 100 km/u spurt. Voor de sprintoefening tot 200 km/u heeft hij 3 tienden van een seconde minder nodig in vergelijking met de basisversie van de M5, want hij klaart de klus in 10,8 seconden.
Net als bij de M4 Competiton Package gaat deze upgrade van het vermogen gepaard met enkele andere technische aanpassingen. De motorsteunen zijn anders, de demping wordt verfijnd, vooraan komen dikkere anti-rolstangen en het onderstel wordt 7 mm verlaagd. Tot slot is er een Sportmodus die de beste afstelling biedt om enkele rondjes te draaien op de Nürburgring.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be