Tijdens een interview met Handelsblatt, heeft Diess enkele opmerkelijke uitspraken gedaan over Ducati: “Natuurlijk hebben onze wagens weinig synergieën met de motors van Ducati […] Ducati heeft een toekomstplan nodig, een perspectief om zich te positioneren in de elektrische markt en de verkoop te doen groeien.” Daaraan voegde hij nog toe: “Vanuit een ondernemersstandpunt heeft het geen enkel nut om Ducati bij te houden, alleen maar om een motoricoon in de groep te hebben.”
Nochtans gaat het beter met het merk sinds het werd overgenomen door Audi (VW-groep): vorig jaar verkocht het merk 55.871 motors, goed voor een zakencijfer van 736 miljoen euro, terwijl dat cijfer in 2012 maar 480 miljoen euro bedroeg (42.000 verkochte motors).
Ligt een scheiding in het verschiet? “We moeten goed nadenken over hoe we het beste verdergaan. Het directiecomité is daar ook van op de hoogte. Het is in het belang van het hele bedrijf om jobzekerheid te creëren voor de werknemers – daarvoor bestaan verschillende opties”, verklaarde Diess.
Ducati is verder ook partner van de Cupra (VW-groep) en schittert in de Moto GP.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be