Stephan Winkelmann, de CEO van het merk, werd door onze collega’s van het Britse magazine Autocar geïnterviewd over het toekomstige model van Bugatti en verklaarde: “Ik ben ervan overtuigd dat we geen auto moeten ontwikkelen die enkel in de weekends gebruikt zal worden. Hij moet elke dag dienst kunnen doen. Hij moet verschillen van de Chiron en zal anders gebruikt worden.” In hetzelfde interview verklaarde hij eveneens dat elektrificatie “de meest verstandige aanpak zal zijn.”
De Volkswagen Groep maakt stevig werk van de elektrificatie van zijn gamma en besteedt zeer veel geld aan zijn elektrisch offensief. Volgens Winkelmann is het helemaal niet zeker dat Bugatti bij de voornaamste doelstellingen op dit vlak hoort en dat de productie van een tweede model ook als gevolg heeft dat de productiecapaciteit van het kleine in Molsheim (Frankrijk) gevestigde bedrijf verdubbeld zou moet worden. Wat dus ook belangrijke bijkomende investeringen zou vergen. Want in tegenstelling tot vele andere constructeurs deelt het exclusieve Bugatti geen platform met andere merken. Ook al gelooft de CEO er sterk in, toch blijft het tweede model, dat zowel de vorm van een berline of een SUV met een elektrische aandrijving kan aannemen, momenteel nog een wilde droom.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be