In recente reclamecampagnes heeft Toyota zijn status als “hybridepionier” en de voordelen van deze technologie verdedigd met slogans als ‘de hybride die zichzelf oplaadt’. Niet alleen voor Toyota, maar ook voor Lexus.
Niet akkoord
Forbrukerrådet, de Noorse consumentenorganisatie, is blijkbaar niet gediend met deze argumenten en van mening dat “het misleidend is om de indruk te wekken dat de hybride batterij gratis wordt gevoed, omdat de elektriciteit die de auto produceert afhankelijk is van het benzineverbruik”. Daarbij komt dat “regeneratieve energie in ieder geval een benzineverbruik als noodzakelijke voorwaarde zal hebben”.
Als gevolg daarvan werd Toyota gevraagd om te stoppen met het gebruik van deze argumenten en dus met de huidige reclamecampagne, die Forbrukerrådet als oneerlijk beschouwt. Binnenkort zal er een bijeenkomst worden georganiseerd tussen afgevaardigen van deze Noorse autoriteit en die van de fabrikant.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be