Onderzoekers van het “batterijteam” van het merk publiceerden onlangs de resultaten van een test die de komst van een range extender kan betekenen. Aangezien Tesla Tesla is, gaat het uiteraard niet over een verbrandingsmotor zoals BMW voor de i3 Rex gebruikte, maar wel om een soort tweede batterij bestaande uit cellen van lithium-ijzer, het resultaat van de toepassing van grafiet op lithium. Deze verbinding heeft het voordeel dat ze een energiedichtheid heeft die 20% hoger is dan die van traditionele batterijen.
Volgens het magazine ScienceDirect zou deze toevoeging effectief een bijkomend bereik van ongeveer 300 km mogelijk maken. De extra accu kan weliswaar maar sporadisch worden gebruikt omdat deze tijdens het laden/ontladen gemakkelijker verslijt.
Hoewel deze studie de deur opent naar het verbeteren van het bereik van elektrische auto’s, hoeven we de komende maanden geen toepassing bedoeld voor serieproductie verwachten omdat het onderzoek nog in de kinderschoenen staat.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be